dilluns, 11 de febrer del 2013

Ubi habito

Per començar jo visc a una domus, que és una casa senyorial. És una casa típica romana, i és un espai íntim. És l'habitatge típic de l'Antiga Roma. Encara que moltes famílies no podíen viure en una casa així. No tots teníem el privilegi de viure en una casa així, tot i que molta gent hi desitjava viure.

Aquesta casa sempre tindrà bons records, perquè és una casa on mai et pots queixar de com vius. Pots fer una vida sana, i de bon gust. La domus té força espai per a cadascú. Vaig tenir la gran sort de viure aquí.
A continuació, us diré com és de senzilla la meva casa.

Aquestes parts, que explicaré ara, són de la meva casa sencera:

La meva domus consta de dos pisos. No té moltes finestres, tota la claror entra pel centre, anomenat atri o peristíl.
El meu jardí, esta situat a l'altra banda de la casa. Esta decorat amb fonts i flors, i s'anomena Hortus.

La cuina no és fixa, i s'anomena focus. És on és cuinava, i és menjava.

Tinc termes particulars, que és situen en una part de la casa, al perystilum.

La part del vestibulum és l'entrada principal de la meva casa i, és un petit espai.
L'atrium és el centre de la casa, és el que dona claror i deixa caure l'aigua de la pluja, a l'anomenat impluium.

El tablinum és el despatx, on el pater familias rebia totes les visites.

Els dormitoris, que s'anomenen cubicula , estan al costat de l'atri. El meu no és massa gran.

A la casa hi ha habitacions que són independents i es poden llogar com a tabernes.

Hi ha un petit altar, o lararium,que s'aixeca en honor dels déus protectors de la llar.

És una domus, una mica de luxe. És molt gran, i és poden fer moltes coses. També, és pot viure molt bé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada